reklama

Moje predvolebné harašenie

Je pár dní pred dňom D. Už aj v počasí hovoria, že sa zvolebnieva. Keby radšej snežilo...Táto prognóza neobchádza ani rádových občanov, ktorých doslova pohlcuje predvolebná kampaň kandidátov na primátorov, starostov a poslancov...Číha na nich za každým rohom, na každom autobuse, stĺpe či bilborde. Mám pocit, že za posledné dni bolo na mňa nasadených viacero podozrivých osôb (medzi inými aj naša poštárka), ktoré ma majú presvedčiť o tom, že najlepšie je voliť práve jeho alebo tú alebo onú...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Budík si dávam na štvrť na sedem. Mám potom ešte rezervu desať minúť, aby som sa vytrúsila z postele. Sprcha, vlasy, zrkadlo, človek...a šup do práce. Autobus mi ide za pár minút. Hneď ako zatvorím bránku, mám pod nohami jedného z kandidátov na primátora. Prilepil sa mi na podrážku čižmy. Kopem, skáčem...ale on je neoblomný. Nakoniec jeho hlavu obtieram o obrubník. Predtým si stíham prečítať jeho päťbodový program.

V autobuse je plno. Dôchodcovia pochytali najlepšie fleky. Stojím a pozerám sa von oknom. Nevidím toho veľa. Cez volebné plagáty, heslá a hlavy nemám šancu zistiť, kde sa nachádzame. Zrazu sa ku mne tlačí neznáma osoba. Postaršia žena mi chvatne pchá do ruky letáčik. - Voľte môjho muža, nezabudnite...! - a posúva sa ďalej bezmocným davom. Niet úniku. Kandidát z vedľajšej dediny má predvolebnú kampaň vymyslenú dobre. Žena za neho všetko vybaví. Tak by to bolo asi aj v prípade jeho výhry. Vystupujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V robote sa tiež nehovorí o ničom inom. Nasávam informácie, odporúčania, heslá a výkriky o pomoc. Konečne obed. Na malom pódiu v centre mesta vyspevuje známy slovenský repeťák...po ľuďoch hádže známe hity, perá a tričká. Kandidát je spokojný. Ľudia sa zabávajú a snáď si pri krúžkovaní spomenú na dobrý guľáš, ktorý bol zadarmo. Prechádzam okolo plagátikov s vybielenými úsmevmi, overenými sľubmi, vyretušovanými tvárami a strácam chuť jesť...

Polhodinka „obednej" pauzy mi nestačí na vytriezvenie a znova padám do predvolebného šialenstva. V robote vidím kandidátov všade. Jeden sedí na stole, druhý číha v chladničke...haf!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečne idem domov. Poštová schránka praská vo švíkoch. Trčia z nej všetci možní aj nemožní. Vyťahujem šmahom ruky všetky letáky a napĺňam smetnú nádobu. Už týždeň otravujem poštárku, čakám na list zo školy ohľadom štipendia a namiesto toho toľkoto „spamu". Cítim sa dobre, lepšie, najlepšie...Na voľby sa začínam tešiť...

Podvečer sa predsa len ešte zveziem do nemenované nákupného centra. Za účelom rýchleho nákupu lietam s košíkom hore dolu. Po úspešnom zvládnutí prekážkovej dráhy odchádzam spokojná k autu. Neverííím...za stieračmi sa mi nakopili ďalší kandidáti. Stieram ich jedného po druhom...šup šup. Zase o niečo viac spokojnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Auto je v garáži, rožky v taške a v hlave len jeden kandidát na primátora a jeden na poslanca. Zrazu zbadám utekajúcu poštárku. Kýva na mňa. - Dúfam, že máš už konečne srdce na mieste, keď ti ten list prišiel...! - vyhŕkne na mňa s úsmevom. Teraz je všetko viac ako jasné. Otváram „popolnicu" a leziem...

Nemám ani odvahu zaspať. Po dnešnom predvolebnom dni sa zvolebnieva aj nado mnou...už nech je tu sobota. Deň, kedy za celé štyri roky bude aj môj hlas dôležitý...

Katka Petríková

Katka Petríková

Bloger 
  • Počet článkov:  95
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dýchať vôňu tvojich slov, len tak ležať v tvojom tieni... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáPoéziaTySúkromnéMojimi očami

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu