reklama

Som mäsožravec, ale hanbím sa!

Jedného dňa som sa rozhodla nejesť mäso. Bol pondelok. Do mailovej pošty sa mi dostalo video, ktoré zachytávalo kruté zaobchádzanie so zvieratami na bitúnkoch. Ošípané, sliepky, kravy, všetky tieto milé a „chutné" tvory musia pre naše večne hladné bruchá trpieť. A dosť! Čo som to za „zviera", keď s takýmto nehumánnym činom slepo súhlasím a každý deň si ukrojím z potravinového reťazca svoj prídel? Fuj...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Obrázok blogu

Mäso som dokázala nejesť jeden deň. Výsledkom mojich zistení, že som nevyliečiteľný mäsožravec, bolo sklamanie a beznádej. Údená šunka, kuracie prsíčka a parádna bravčová panenka. Mňam. Mama navyše uvarila segedínsky guláš. Nervozita sa vo mne stupňovala. Chodila som po kuchyni ako tiger v klietke. Pred očami sa mi mihali obrázky nemilosrdných vrahov a bitúnkové krviprelievanie. Mäsožravec vo mne však nakoniec vyhral. Hanba!

Na druhý deň som sa zobudila s pocitom menejcennosti a do roboty išla len s veľkou nechuťou. V pravej chvíli mi však do cesty vstúpila kampaň Slobody zvierat, ktorá bojuje proti krutému zaobchádzaniu so sliepkami, nosnicami. Projekt upozorňuje na možnosť voľby, ktorú má každý z nás. Stačí len chcieť. Vajíčka si pritom vôbec nemusíte odoprieť. To je niečo pre mňa!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Princíp pomoci je celkom jednoduchý. Konečne ma začal hriať pocit na duši, že robím niečo správne. Ja, nevyliečiteľný mäsožravec!

Podľa číslovania od 0 do 3, ktoré musí každé balenie vajíčok obsahovať, zistíte, ako sa k „vašej" nosnici majitelia farmy správajú. Či sa krčí v klietke s výmerou výkresu A4 alebo poletuje voľne po dvore. Či na ňu svieti dvanásť hodín denne umelé svetlo alebo sa vypása pod modrou oblohou. Či...

Najlepšie sa žije nosniciam s číslom 0. Tie sa majú ako v rozprávke. Zobkajú si, poletujú a zelená tráva im nie je cudzia. Aj nosnice označené č. 1 to vyhrali. Vedú podobný spôsob života ako nulky. Tieto vajíčka sú však v našich obchodných reťazcoch stále veľkou neznámou. Ale kto hľadá, ten nájde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dvojky nájdete v našich obchodoch bežne. Číslo označuje podstielkový chov, kde sú síce sliepky chované v halách, ale už neprítomnosť klietok im dáva voľnosť. Dostávame sa k najbežnejšej a najkupovanejšej kategórii vajíčok. K číslu 3. Toto číslo predstavuje klietkový chov. Nosnice nemajú žiadny priestor, sú vystavené umelému osvetleniu a po roku sú vyskladnené a usmrtené. Tomuto neprirodzenému chovu môže zabrániť každý z nás! Kto by chcel jesť vajíčka od sliepky, ktorá je vychovávaná na umelých medikamentoch? Ak prestaneme kupovať vajíčka s číslom tri, obchodné reťazce nebudú mať dôvod takýto produkt nakupovať a umelé haly zmiznú. Znie to logicky!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Behám po supermarkete s košíčkom ako Červená čiapočka. Študujem vajíčka, jedna škatuľka po druhej. Možno vyzerám hlúpo. Ale konečne viem, čo robím. Zachraňujem sliepky a to aj napriek tomu, že som nevyliečiteľný mäsožravec!

Katka Petríková

Katka Petríková

Bloger 
  • Počet článkov:  95
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dýchať vôňu tvojich slov, len tak ležať v tvojom tieni... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáPoéziaTySúkromnéMojimi očami

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu