reklama

Fúzikovci, cigaretová klobása a pivo s popolom...

Dni občas nie sú ako jeden. Občas príde deň, keď slnko svieti viac, keď sa ty viac usmievaš, keď sú moje vlasy viac hnedé. Odkedy ťa poznám je takýchto dní viac...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Každému ostane niečo z detstva. Mne toho zostalo viac. Hlučný smiech, krivé zuby, trochu irónie a záľuba v navštevovaní zoologických záhrad. Tie krivé zuby budú možno o dva roky rovné, irónie sa zbavujem postupne, ale tú Zoo mi nikto nevyhovorí. Zmieril si sa s osudom, vzal ma za ruku a išli sme. V ružových pančuchách som sa cítila ako osemročná Katka.

Hod-dog v jednej ruke, farebný pelendrek v druhej ruke.

Mám v tele príjemné mravčenie vždy, keď vstupujem cez pomyselnú bránu do tajomného sveta zvierat. Ani teraz tomu nebolo inak. Mám pocit, že sa na mne potajme smeješ. Ale držal si sa statočne. Poctivo si so mnou rozoberal všetky zvieratká, fotil si ma a počúval moje vymyslené príbehy. O tom, ako sa medveď podobá na tuleňa, že tá rybka bola naozaj z Nema, a že orol zabudne lietať a nevie, čo má robiť s krídlami, tak sa na ne čudne pozerá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najradšej mám žirafy, malé kozičky a najnovšie Fúzikovcov. To je jedno zvieratko, ktoré sa tvári veľmi dôležito a zároveň je veľmi vtipné. Prikladám fotku, lebo ten názov – Fúzikovci, som si vymyslela ja. Teda ho vymysleli nejakí dobrí ľudia dokumentaristi na STV1. Raz v sobotu ráno sme sa zobudili a boli tam. Odvtedy som ich fanúšikom.

Čas na oddych. Klesáme do stoličiek a na tebe pozorujem únavu. Ja už pokukujem po gepardovi, ktorí žerie úbohého zajaca. Také nemám rada. Potravinový reťazec je nespravodlivý. Keby tak toho geparda domlátil raz zajac veľkou mrkvou, neviem, čo by na to povedal...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pivo a klobása. Zapisujem ich na zoznam obľúbených pochutín. A neodmysliteľne patria k Zoo. Olomoucký grilmuž si odvádza svoju prácu výborne. Klobása vyzerá svetovo. Vyzerám hladnejšie ako lev, okolo ktorého sme nedávno išli.

„Dáte si cigárko nebo...?“

Najskôr som nepochopila. Nefajčím a nikde som žiadne cigarety ani nevidela. Až potom som pochopila, že priateľský grilmuž myslí „cigárkom“ tenučkú klobásku. Dali sme si dve cigárka a „pofajčievali“ pri malom stolíku. Ešte pivečko. Bielu čapicu malo ozdobenú malými čiastočkami popolčeka z grilu. Vtipný grilmuž ďalej robil svoju prácu. Zvolával okoloidúcich na cigárko a čapoval popolčekové pivko. My sme išli ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobre napapaní a trošku oddýchnutí sme pokračovali v našej obchôdzke. Deti poletovali viac ako balóniky, ktoré zvierali v rúčkach a mamičky nestíhali ratovať.

Jar prišla aj do Zoo. Malé kozliatka či opičky uvelebené na chrbtoch svojich opičích mám sú toho jasným dôkazom.

Ideme ďalej. Ešte stále som plná elánu. Nechávam sa fotiť, vykrikujem na všetko okolo mňa. Dokonca obsadím aj žirafu na pružinke, kde sa spolu s deťmi zahúpem. Smeješ sa. Nič iné ti ani neostáva. Ale v očiach máš niečo, čo prezrádza, že sa smeješ šťastne.

Vletím do pavilónu netopierov, kde si títo okrídlenci voľne poletujú. Odmietaš sa zúčastniť tejto atrakcie. Ja poletujem v tme, natáčam, fotím, chránim si vlasy. Ty vonku pofajčievaš už naozajstnú cigarku a nechávaš svoje nohy dýchať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Náš výlet sa pomaly končí. Ešte sa obzriem sa celým tým stádom veselých zvierat, ktoré nás sprevádzali celý deň. Skočíme na posledné pivko, ty na guľáš s piatimi knedľami, ja na slepačí vývar. Spokojná, stále usmiata, s otlakom na ľavom malíčku si ťa stískam a ďakujem ti za krásny deň. Už v autobuse plánujem ďalší výlet. Trochu podriemkávaš, ale prikyvuješ.

Z detstva ľuďom ostáva všeličo...

Katka Petríková

Katka Petríková

Bloger 
  • Počet článkov:  95
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dýchať vôňu tvojich slov, len tak ležať v tvojom tieni... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáPoéziaTySúkromnéMojimi očami

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu